wtorek, 9 kwietnia 2013

Bouquet - Mon journal au point de croix - Sophie Bester-Baqué, Véronique Enginger

Wiosna wreszcie przyszła, a ja mam dla was bukiet kwiatów. Co prawda chyba mało wiosennych ;) Kolejny obrazek z książki "Mon journal" - mojej ulubionej. Ten poszedł na prezent, ale wyhaftuje go jeszcze raz dla siebie. :) Zeby nie był taki sam wybiorę inny materiał, jaki jeszcze nie wiem :)

Haft na lnie 30 ct w kolorze kości słoniowej, nici dmc, 12x17 cm.








Tak jak kiedyś obiecałam, przygotowałam tutorial jak oprawiam moje obrazki (chociaż muszę się przyznać, że większość moich haftów czeka jeszcze na porządną oprawę, wstyd!). Długo kombinowałam jak skutecznie naciągnąć delikatny len, żeby jednocześnie nie zniszczyć obrazka, oraz żeby w każdej chwili można było go wyciągnąć z ramki i uszyć z niego np, poduszkę :)
Oprawa zielnika 30x30 cm zajmuje mi ok 30 min :)



Tutorial znajdziecie w Turkusowym Hamaku TU

13 komentarzy:

  1. Haft piękny, ale chyba w jasnej ramce wyglądałby chyba lepiej. Może przyzwyczaiłam się do tego, że zazwyczaj pokazujesz hafty w jasnej oprawie:) Bardzo dziękuję za kursik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hafcik jak zwykle - śliczny :) Dzięki za kursik - robię to podobnie tzn. przy pomocy obszywania, ale Twój sposób jest jednak trochę łatwiejszy, więc skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudo :) i super kursik :) napewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny hafcik!
    Oglądnęłam kursik i nuszę przyznać, że ciekawy i praktyczny sposób oprawy. Ja oprawiam zupełnie inaczej :) Ale pewnie każda "hafciarka" ma swój sprawdzony sposób.

    OdpowiedzUsuń
  5. Emilko, czy na lnie 30 są większe krzyżyki niż na 32 czy odwrotnie?
    Obrazek śliczny, też go sobie zaplanowałam.
    A oprawa powiem Ci, że jest dosyć skomplikowana jak na moje możliwości, hihi. No ale warto zrobić to porządnie, haft prezentuje się wtedy zdecydowanie lepiej. Tylko tak sobie teraz myślę, że ja nawet nie mam co sobie oprawić..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzyżyki na lnie 30 są większe :) ale nie znacznie bo to 15 ct, a len 32 to odpowiednik 16 ct (przy haftwaniu co 2 nitki)

      Oprawa jest bardzo prosta, warto spróbować :)

      Usuń
  6. Ciekawy kursik i śliczny hafcik:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za tutorial, na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziekuje za tutorial!! Ja myslalam ze hafcik trzeba jakos tasma przykleic do tekturki,ale dzieki Tobie juz wiem jak moj hafty oprawic:)))Pozdrawiam DOminika A Twoj hafcik jak kazdy PIEKNY!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do wiosny, to raczej dopiero zapowiada przybycie:) ale zaczyna robić się obiecująco:) haft uroczy, jak z resztą zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też pokochałam te książkę i wzorki Veronique. Są takie subtelne. A w Twoim wykonaniu i oprawie urzekają jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...